۱۳۹۵ خرداد ۲۰, پنجشنبه

مقام ارشد سپاه: آمریکا “دشمن اصلی” نظام جمهوری اسلامی است

فرمانده کل نیروی دریایی سپاه نقش فرماندهی پهپاد (هواپیمای بدون سرنشین) را در ارتقای توان رزمی این نهاد بسیار مهم خوانده و آن را به انضمام توان موشکی نظام، از جمله توانمندی های رزمی و عملیاتی سپاه برشمرد. 


پاسدار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران طی بازدید از فرماندهی پهپاد این نیرو، ضمن اشاره به نقش مهم پهپادهای شناسایی و عملیاتی اذعان داشت: «پهپاد یکی از مجموعه ‌های مهم نیروی دریایی سپاه است و هرچند که از راه اندازی رسمی آن در ندسا زمان زیادی نمی ‌گذرد ولی با ظهور کارکردها، این یگان به یکی از پایه‌ های توان رزمی نیروی دریایی سپاه تبدیل شده است».
به گزارش سپاه نیوز، فدوی با ادعای دیگر توانمدی های سپاه در خصوص اجرای عملیاتی نیروی دریایی سپاه، اظهار داشت: «توان شناوری، تکاوری، موشکی و هوا دریا از جمله ستون های توانمندی رزمی و عملیاتی نیروی دریایی سپاه است و پهپاد پنجمین رکن نیروی دریایی سپاه به لحاظ توان رزم و عملیات است که با گذشت زمان نقش پهپادها و پرنده هایی که در این طیف قرار می گیرند در نیروهای مسلح دنیا بیش از پیش آشکار می شود».
فرمانده نیروی دریایی سپاه تعریف جمهوری اسلامی را از توان دریایی، متفاوت با تعاریف جهان خوانده و در این خصوص افزود: «پهپاد می تواند در چارچوپ تعاریف نیروی دریایی سپاه که با تعاریف مرسوم دنیا از توان دریایی متفاوت است، جایگاه خود را بیابد».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر