۱۳۹۵ خرداد ۱۹, چهارشنبه

دستگیری ۱۲ تن از فعالین شبکه های مجازی توسط نیروهای سپاه

در ادامه سرکوب و کنترل محیط اینترنت و محیط مجازی، تعدادی از فعالین یک شبکه اجتماعی در استان فارس توسط نیروهای سپاه فجر این استان دستگیر شدند. 


این افراد که به نقل از مسئولین ۱۲ تن بوده اند فعالیت هایشان در خصوص طراحی لباس، مدلینگ و عکاسی بوده که جهت تبلیغ کارهایشان از فضای مجازی استفاده می کرده اند، که تبلیغی مرسوم هم محسوب می شود، توسط ماموران سپاه فجر استان فارس دستگیر شده و تعدادی دیگر از اعضای این گروه نیز تحت تعقیب قرار گرفته اند.
بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم، این گروه که نیروهای امنیتی سپاه فجر از آنها با عنوان تیمی به نام “عنکبوت” یاد کرده اند، افرادی بودند که به جرم مالکیت آتلیه عکاسی، مانکنی، طراحی لباس و تبلیغ کارهایشان در فضای مجازی بازداشت شده اند.
شایان ذکر است که یک منبع آگاه منسوب به ارگان ذیربط در این خصوص اظهار داشته است: «در پی غفلت دستگاه‌ های فرهنگی و نا آگاهی صنوف و اتحادیه‌ ها، تعداد بیست مکان و واحد صنفی مانند آتلیه، مزون و طراح لباس به مکان ترویج فساد و فحشا تبدیل شده و به تولید و انتشار تصاویر مبتذل و غیر اخلاقی از افراد در فضای مجازی مبادرت می‌ کردند. که با اقدامات اطلاعاتی و رصد فعالیت ‌های این شبکه، نیروهای امنیتی سپاه فجر با دستور مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه ضمن پلمپ این واحدهای صنفی دارای فعالیت مجرمانه، تعداد ۱۲ نفر را دستگیر کرده و شبکه سازمان یافته نفوذ فرهنگی و ترویج فساد را متلاشی کردند، همچنین تعدادی از افرادی که در این شبکه به عنوان مالک آتلیه، مانکن و طراح لباس فعالیت می ‌کردند نیز شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفته‌ اند».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر