۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

تعقیب قضایی یک روزنامه در ایران به دلیل انتشار گزارشی از وضعیت ندامتگاه بزرگ تهران

مدیر مسئول روزنامه قانون در پی طرح شکایت سازمان زندانها مبنی بر انتشار گزارشی از ندامتگاه بزرگ تهران، تحت تعقیب قضایی قرار گرفت.

 در ادامه نقض آزادی بیان در جمهوری اسلامی و سرکوب روزنامه نگاران، روزنامه قانون، چاپ تهران و با مدیریت مهناز مظاهری، به دلیل انتشار گزارشی در خصوص “وضعیت ندامتگاه بزرگ تهران و نحوه برخورد ماموران زندان با شهروندی که ۲۴ ساعت در آنجا بازداشت بوده”، با طرح شکایت سازمان زندانها علیه وی، تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است. 

بنابر گزارش خبرگزاری سحام، دادستان عمومی و انقلاب تهران گزارش این روزنامه را “کذب” خوانده و و پس از اعلام اینکه مدیر مسئول این روزنامه تحت تعقیب قضایی قرار دارد، اظهار داشته است: «اخبار و مطالب مندرج در رسانه ‌ها نباید موجبات ناامیدی و نگرانی را در مردم ایجاد کند».

این گزارش که به نقل از فرد بازداشت شده منتشر شده است، حاکی از نقض حقوق بازداشت شدگان و زندانیانی ست که در این زندان محبوس اند، که بدین صورت به شرح وضعیت آنها پرداخته است: «هر سربازی که به ما می ‌رسید هر چه از دهانش در می آمد نثار زندانیان و از جمله بنده می‌ کرد. نه حرمت سن و سال و ریش سفید را می دانستند چیست و نه از اخلاق بویی برده بودند. به هرحال در ابتدای ورود، تصور بر این است که ۲۴ ساعت زندان آن هم در قرنطینه نباید خیلی هم سخت باشد، اما وقتی وارد شدم هر لحظه برایم چون کابوسی گذشت».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر