۱۳۹۵ خرداد ۱۹, چهارشنبه

حمایت فدریکا موگرینی از دولت اسرائیل در مقابل تهدیدهای ایران

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی نشستی با “حامیان جهانی یهود” در واشنگتن با اشاره به تهدید ایران علیه اسرائیل، جمهوری اسلامی را دعوت به رفتاری مسئولانه در خصوص سیاستهایش نمود. 
موگرینی در این نشست که در مجمع “حامیان جهانی یهود” انجام گرفت، ضمن صحبت در خصوص برجام و مذاکرات صلح اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطینی، حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده و اظهار داشت: «ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می خواهد همچنان اسرائیل را تهدید کند یا مسئولانه در جهت نظم منطقه ای مبتنی بر همکاری رفتار کند».
به گزارش خبرگزاری فارس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در ادامه گفته هایش در خصوص توافق هسته ای با ایران افزود: «توافق به این معنا نیست که همه اختلافات ما با ایران یک شبه ناپدید شده و یا اینکه در زمانی کوتاه چنین خواهد شد».
وی همچنین با اشاره به اظهارات خصمانه مقامات نظامی و سیاسی جمهوری اسلامی در خصوص اسرائیل اظهار داشت: «یهودی ستیزی و نژادپرستی بار دیگر در حال گسترش است و ما نمی‌خواهیم آن را رد کنیم، بلکه خواهان مقابله و جنگ با آن هستیم. ما چشمانمان را به روی یهودی ستیزی جدید نخواهیم بست و به همین دلیل اتحادیه اروپا اولین هماهنگ کننده خود در زمینه مقابله با یهودی ستیزی را تعیین کرده است».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر