۱۳۹۵ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

تهدید خبرنگار ایرانی تبار «اسرائیل تایمز» توسط پلیس امنیت ترکیه

پلیس امنیت ترکیه طی بازجویی های مکرر و اِعمال فشار بر یک خبرنگار پناهنده ایرانی تبار که برای خبرگزاری اسرائیل تایمز کار می کند، با آزارِ وی، او را مورد تهدید قرار داده است.



ندا امین نویسنده و خبرنگار Times Of Israel که در کشور ترکیه پناهنده است، به سبب حرفه اش که نویسندگی و خبرنگاری برای یک سایت اسرائیلی ست بارها توسط پلیس امنیت ترکیه احضار و مورد بازخواست و بازجویی های مکرر قرار گرفته است. وی که در این کشور پناهنده سیاسی محسوب می شود و بر اساس قوانین سازمان ملل متحد می بایست مورد حمایت پلیس ترکیه و سازمان ملل متحد قرار گیرد، نه تنها توسط پلیس امنیت این کشور بارها مورد بازجویی و اِعمال فشار قرار گرفته است که اتهاماتی از قبیل فاحشگی و جاسوسی نیز به وی نسبت داده شده است.
شایان ذکر است که پلیس امنیت ترکیه طی هربار احضار ایشان و بازجویی های مکرر از وی، در ابتدا از او خواسته تا تمامی مطالبی را که برای این خبرگزاری می نویسد در اختیار پلیس ترکیه قرار دهد و زمانی که با پاسخ منفی ایشان مواجه شده، در صدد تخریب وجهه این نویسنده و خبرنگار ایرانی برآمده و با نسبت دادن اتهاماتی چون فاحشگی و جاسوسی سعی بر تخریب چهره وی در انظار عمومی نموده است.
پلیس امنیت ترکیه همچنین ایشان را تهدید به عدم اجازه خروج از ترکیه و ارجاع به کشور ثالث نموده و در ادامه ی بازخواست های مکرر خود حتا به دادن رشوه به ایشان هم روی آورده است. چنانکه طی آخرین مرتبه ی احضار وی در تاریخ سه شنبه 18 خرداد ماه، از ایشان خواسته تا از همکاری با خبرگزاری اسرائیلی دست کشیده و با دولت ترکیه در زمینه هایی که آنها می خواهند همکاری کند و به ایشان گفته اند که اگر با ما کار کنی، چندین برابر آنچه خبرگزاری اسرائیل به تو می دهد به شما خواهیم پرداخت. که در نهایت بازهم با پاسخ منفی ایشان مواجه گردیدند و در ادامه تهدیدهایشان به وی هشدار داده اند که در صورت عدم همکاری با ما پرونده به مقامات بالاتر ارجاع می شود و برایت مشکل ساز خواهد شد.
گفتنی ست این نویسنده و روزنامه نگار جوان ایرانی که به دلیل فعالیتهای خبری خود و اعتراض به نقض حقوق اش و عدم همکاری با پلیس ترکیه در این کشور با عدم تامین جانی هم رو به روست، بارها این مسئله را به سازمان ملل متحد در ترکیه گزارش داده است که متاسفانه به وضعیت ایشان رسیدگی نشده و در بلاتکلیفی و عدم امنیت به سر می برد. 



 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر