۱۳۹۵ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

وزیر کشور ایران: سالی ۶۰۰ هزار نفر زندانی داریم

وزیر کشور جمهوری اسلامی از بحرانهای اجتماعی در کشور مانند موج طلاق، اعتیاد، بیکاری و حاشیه نشینی خبر داد و اذعان داشت که سالی ۶۰۰ هزار نفر وارد زندانهای کشور می شوند. 


عبدالرضا رحمانی فضلی با اشاره به سخنان علی خامنه ای و تاکید وی در توجه به آسیب های اجتماعی اظهار داشت: «رهبری معیارهایی مشخص کردند که از جمله آن مواد مخدر و اعتیاد بود و فرمودند ما باید هر سال 5 درصد موفقیت کسب کنیم. ایشان همچنین در اولویت بندی فرمودند مواد مخدر و اعتیاد اولویت اول، حاشیه نشینی اولویت دوم، طلاق اولویت سوم، بزهکاری ‌ها اولویت چهارم و مناطق خاص اولویت پنجم هستند. که ما در مورد چنین آسیب های اجتماعی 20 سال عقب هستیم و این مشکل را باید در همان زمان پی گیری می کردیم. اما همه کسانی که در این حیطه مسئولیت دارند باید اقدامات لازم را انجام دهند. همه قوا در قبال این مسائل مسئول هستند و هیچ کس نمی‌ تواند خود را از این مساله مبرا بداند. رهبری همچنین تاکید کردند که این آسیب دیدگان اجتماعی عائله مسئولین نظام هستند و نباید به آنها به عنوان بیمار نگاه کنیم. ما باید بتوانیم این موضوع را به مرحله‌ ای برسانیم که پاسخگوی عقب افتادگی ما نیز باشد». 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وی همچنین در این خصوص اظهار داشت: «آسیب‌ های اجتماعی یک موضوع میان بخشی است و بستر و زمینه همه تحرکهای اقتصادی و سیاسی و امنیتی در جامعه است. مسائل اجتماعی بازتاب و برون‌ داد تمام رفتارهایی است که ما در حوزه‌ های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی بروز می ‌دهیم و نهایتا می‌ تواند موجب قوام، دوام و انسجام، امید و رضایتمندی باشد و یا برعکس می ‌تواند موجب تخریب سرمایه ‌های اجتماعی و بروز مشکلاتی شود که آن مشکلات در بعضی مواقع تبدیل به موضوعات امنیتی خواهد شد».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر