۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

واکنش مقامات جمهوری اسلامی به مصادره اموال ایران از سوی دولت کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران و یکی از اعضای مجلس دهم ضمن موضع گیری در خصوص مصادره اموال غیر دیپلماتیک ایران از سوی دولت کانادا، این عمل را خصمانه خوانده و خواهان ارائه گزارشی ویژه به مجلس شدند. 


دادگاهی در اونتاریوی کانادا، حکم کرده که ۱۳ میلیون دلار از محل دارایی‌ها غیردیپلماتیک ایران در این کشور، به عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان آمریکایی گروگان‌گیری‌ها و حملات در آرژانیتن، اسرائیل، لبنان وعربستان سعودی در بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۲۰۰۲ پرداخت شود.
حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی و حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس دهم ضمن اعتراض به حکم دادگاه عالی ایالت اونتاریو کانادا در مصادره اموال غیر دیپلماتیک ایران، این عملکرد را گامی جدید در مسیر “سیاست های خصمانه” دولت کانادا عنوان کرده و خواهان تنظیم و ارائه گزارشی ویژه از روند اجرای برجام به مجلس شدند.
بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم، جابر انصاری در واکنش به رای مذکور دولت کانادا، ضمن بی اساس خواندن این رای اظهار داشته است: «بر اساس اخبار منتشره، دیوان‌ عالی ایالت اونتاریوی کانادا با صدور یک رای سیاسی، بر اساس ادعاهای بی ‌اساس در مورد به ‌اصطلاح حمایت ایران از گروه‌های تروریستی، حکم توقیف ۱۳ میلیون دلار از اموال ایران را تایید کرده است. جمهوری اسلامی این اقدام را گامی جدید در مسیر سیاست‌ های خصمانه دولت افراطی گذشته کانادا می ‌داند که با رای مردم ساقط شد».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر