۱۳۹۵ خرداد ۱۶, یکشنبه

ادعای جمهوری اسلامی بر هک شدن سایت های رسمی این کشور توسط عربستان سعودی

جمهوری اسلامی طی گزارشی مدعی بر این شده است که تعدادی از سایت های رسمی ایران از جمله سایت های وزارت امور خارجه و سفارتخانه های ایران توسط هکرهای عربستان سعودی هک شده اند. 


بنابر گزارش خبرگزاری های داخلی ایران، مقامات جمهوری اسلامی طی هفته گذشته با طرح این ادعا که عربستان سعودی سایت مرکز آمار ایران را برای دقایقی هک و از دسترس خارج کرده بود، اعلام داشتند که این اقدام با واکنش هکرهای ایرانی مواجه شده و به همین جهت ایران نیز دو سایت اصلی آمار عربستان را هک کرده است. که در پی این واکنش تعدادی دیگر از سایت های این کشور از جمله سایت وزارت امور شهری و روستایی عربستان، سایت دانشگاه ملک عبدالعزیز و ده ها سایت دیگر این کشور نیز توسط هکرهای ایرانی مورد حمله قرار گرفته است.
اما این در حالی ست که بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم، مسئولان سایبری کشور از جمله سازمان پدافند غیر عامل و شورای فضای مجازی مدعی بر این شده اند که این واکنش از سوی مقامات ایران صورت نگرفته و توسط “گروه هایی از جوانان ایرانی” و “به صورت مستقل و خودجوش” انجام شده است که مقامات مذکور حتا از آنها خواسته اند “تا در قبال این اقدام نه چندان مهمِ یک گروه هکری سعودی، خویشتن دار باشند”. 


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر