۱۳۹۵ خرداد ۲۳, یکشنبه

ادامه آزار پیروان دیانت بهایی؛ پلمپ ۲۵ واحد صنفی بهاییان در ارومیه

در ادامه آزار و اِعمال محدودیت علیه شهروندان بهایی در ایران، ۲۵ واحد صنفی متعلق به بهاییانِ شهر ارومیه پلمپ شد. گزارشگران ویژه سازمان ملل نیز نسبت به آزار پیروان دیانت بهایی در ایران و “دامن زدن به نفرت” علیه آنان توسط رژیم جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کرده اند. 


به گزارش ارگان خبری فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۵ واحد صنفی متعلق به بهاییان، طی دو هفته اخیر در شهر ارومیه پلمپ شده که ظاهرا دلیل آن، تعطیلی این واحدها در دوران اعیاد مذهبی آنان بوده است. امری که مقامات جمهوری اسلامی به دلیل اینکه دیانت بهایی را به رسمیت نمی شناسند، اعیاد و مراسم آنرا نیز ممنوع می شمارد.
یک شهروند بهایی در این خصوص گفته است: «در آیین بهایى ۹ روز تعطیل مذهبى وجود دارد که بعضا مصادف با تعطیلات رسمى در تقویم ایران نیست ولى طبق دین بهاییت، کسب و کار در این روزها جایز نیست و بهاییان این روزها را تعطیل مى کنند، ولى اداره اماکن نیروی انتظامی مى گوید شما حق تعطیل کردن کار در این روزها را ندارید و بهایى ها هم قبول نمى کنند».

همچنین یکی از شهروندان بهایی که واحد صنفی بستگان وی در ارومیه پلمپ شده است طی مصاحبه ای با بی بی سی، اظهار داشته است: «این برخوردها پس از آن صورت گرفته که در اواخر اردیبهشت ماه، به صاحبان واحدهای صنفی متعلق به بهاییان بدون هیچ توضیحی ابلاغ شده که در تاریخ مشخص پلمپ خواهند شد. گمان می رود دلیل پلمپ شدن این واحدهای صنفی، تعطیل بودن آنها در روزهای عید بهاییان باشد که نوعی “جلب توجه و تبلیغ” تلقی شده است. البته صاحبان واحدهای پلمپ شده برای پی گیری مشکل خود به ارگان های مختلفی از جمله اتحادیه های صنفی، شهرداری، فرمانداری و اداره اماکن نیروی انتظامی مراجعه کرده اند اما هیچ یک از ارگان های مورد مراجعه، مسئولیت تصمیم گیری در مورد پلمپ کردن واحدهای صنفی بهاییان ارومیه را به عهده نگرفته اند».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر