۱۳۹۴ شهریور ۴, چهارشنبه

وزیر اطلاعات: دنبال سرک کشیدن در زندگی مردم نیستیم…!

محمود علوی، وزیر اطلاعات دیشب در گفتگویی از برنامه‌های این وزارتخانه سخن گفت. وی اذعان داشت شورایی هشت نفره برای تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات تعیین شده و رد صلاحیت‌ افراد بر اساس گزارش نیست.
IMG14421882کیهان نوین: علوی گفت: «در قالب موارد شخص دعوت می‌شود تا از خود دفاع کند و سپس در یک شورای تعیین صلاحیت تصمیم‌گیری می‌شود».
علوی در مورد رویکرد این وزارتخانه گفت: «دنبال این نیستیم که در زندگی شخصی مردم سرک بکشیم بلکه دنبال این هستیم که برای مردم امنیت و آرامش بوجود بیاوریم».
او در مورد مسئله «فتنه» گفت هر کس که در ستاد انتخاباتی «یک فرد فتنه‌گر» فعالیت داشته نباید عضو فتنه دانسته شود.
همچنین او به اقدامات «سربازان گمنام امام زمان» در شناسایی و انهدام گروه‌های تروریستی در کشور اشاره کرد.
از آن جمله: گروهی پنج نفری که قصد انفجار اسکله چابهار را داشتند؛ «تکفیری‌های سقز»، گروهی که قصد عملیات انتحاری در روز قدس ۹۳ در شیراز را داشته؛ گروهی تروریستی که شمشیرباز بین‌المللی ایران را به گروگان گرفته و قصد عملیات انتحاری در مشهد داشتند؛ گروهی که قصد مسمومیت غذای عزاداران عاشورای سال گذشته را داشتند؛‌ گروهی که قصد عملیات انتحاری در تهران داشتند و به همین منظور از عراق، جلیقه وارد کرده بودند؛ گروهی در کردستان که نماینده مجلس خبرگان را کشته و ۲۰ دیگ زودپز به صورت بمب دست‌ساز درست کرده بودند.
دستگیری ابوحبس عزیزی، رهبر گروهی تندرو در بلوچستان که گروهی از معلمان و بسیجیان منطقه را کشته بود، و دستگیری و کشتن عبدالمالک ریگی از دیگر اقدامات مورد اشاره علوی بود.
وی همچنین گفت: در زمان دولت یازدهم هیچگونه خرابکاری هسته‌ای صورت نگرفته.
علوی در ضمن به این اشاره کرد که ۱۶ آذرهای ۹۲ و ۹۳ بر خلاف سه سال قبل از آن همراه با تجمعات خیابانی و «بی‌نظمی» نبوده است با این‌که بسیاری از دانشگاه‌ها در این روز برنامه داشتند و «وزارت اطلاعات امنیت این تجمعات را تامین کرد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر