۱۳۹۴ مرداد ۲۳, جمعه

آزادی رضا انتصاری با اتمام محکومیتش از زندان

رضا انتصاری، درویش گنابادی، عکاس مستندساز و از همکاران سایت مجذوبان نور با اتمام مدت محکومیت خویش از زندان آزاد شد.
download (6) او‌ پیشتر به علت داشتن باور عملی به سلوک درویشی از سازمان صدا و سیما که به عنوان عکاس و فیلمبردار همکاری میکرد، اخراج شده بود.
مادر وی در این باره می گوید: : پسر من در صدا و سیما و شبکه خبر، شبکه العربیه و شبکه سحر کار میکرد ولی به خاطر اینکه طریقه درویشی را برای خودش در پیش گرفته بود ابتدا او را از شبکه خبر اخراج کردند. او به ساخت مستندهای اجتماعی روی آورد و مستندها را برای صدا و سیما می ساخت اما سال ۸۸ او را به صدا و سیما هم ممنوع الورود کردند. پس از آن رضا با سایت مجذوبان نور همکاری میکرد و یک مستند هم درباره فشارهایی که بر دراویش اعمال می شود ساخت.
این درویش گنابادی شهریور ۹۰ در حال کار در دفتر مجذوبان نور به همراه تنی چند از سایر دروایش بازداشت شده بود و در ماههای اولیه که تحت بازجویی بسر میبرد، پهلویش آسیب دیده و انگشت سبابه اش خرد شده بود، که به تایید پزشکی قانونی این آسیب دیدگی قابل جبران نیست.
گفتنی است، اتهام رضا انتصاری عضویت در گروه غیرقانونی مجذوبان نور به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری، تشویش اذهان عمومی و اخلال در نظم عمومی اعلام شده بود و به همین اتهام در داداگاه محاکمه شد. او و سایر همکارانش در سایت مجذوبان نور به این دلیل که معتقد بودند روند دادگاه عادلانه نیست از حضور در دادگاه خودداری کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر