۱۳۹۴ شهریور ۳, سه‌شنبه

آتش سوزی یک انبار گاز در ولایت هرات

در ولایت هرات در غرب افغانستان آتش سوزی در ذخیرگاه بزرگ گاز، تلفات و خسارات سنگینی برجای گذاشته است.
1418368110244_fire.jpgکیهان نوین: احسان‌الله حیات سخنگوی والی هرات گفت: آتش سوزی در ذخیرگاه بزرگ مواد سوختی هرات اتفاق افتاده و دست کم یازده نفر در نتیجه آن کشته شده‌اند.
به گفته منابع خبری، قربانیان این انفجار شماری از ساکنان محلی از جمله کودکان بوده‌اند هر چند گفته می‌شود که تعدادی از کارکنان شرکت‌های گاز هم در میان تلفات این حادثه هستند.
محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه مرکزی هرات می‌گوید که یک زن ۳۵ ساله نیز در میان کشته‌های این رویداد است و براساس بررسی‌های گروه صحی شفاخانه، تعدادی کودک در میان قربانیان این رویداد بوده‌اند.
آقای شیرزی گفت که هجده زخمی آتش سوزی به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت چهار نفر آنها وخیم بود. این چهارنفر برای تداوی به ایران انتقال یافته‌اند.
محمد عوض صاحب‌زاده از شاهدان عینی این رویداد گفت: آتش سوزی شامگاه روز گذشته (دوشنبه) حدود ساعت ۱۱ به وقت محلی شروع شد و به دنبال آن چند انفجار قوی نیز در انبار گاز روی داد.
او می‌گوید که محل آتش سوزی در نزدیک محل سکونت مردم بود و انفجارها تا ساعت دو و سی دقیقه بامداد ادامه داشت و باعث شد تا شماری از خانواده‌ها همراه با کودکان خود به کوه‌ها فرار کنند.
مسئولان محلی گفته‌اند که در اثر این رویداد دو شرکت گاز آتش گرفته و برآوردهای ابتدایی نشان می‌‎دهد که دست‌کم ۴۲ میلیون افغانی خسارت مالی برجای مانده است.
علت این آتش سوزی بی احتیاطی کارکنان شرکت‌های گاز عنوان شده است.
آتش سوزی در ذخایر نفت و گاز در افغانستان واقعه‌ای تازه نیست و پیش از این هم حوادث بزرگ آتش سوزی به دلایل مختلف از جمله بی‌توجهی به استانداردهای نگهداری مواد سوختی و بی‌احتیاطی و بی‌دقتی در مسایل ایمنی سبب آتش سوزی‌های بزرگ در ذخایر نفت و گاز شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر