۱۳۹۴ مرداد ۱۵, پنجشنبه

احمد منتظری خواستار آزادی نرگس محمدی شد



احمد منتظری در بیانیه‌ای از مسئولان جمهوری اسلامی خواست با توجه به بیماری شدید نرگس محمدی هرچه زودتر او را آزاد کنند. به رغم دستور دادستانی تا کنون از انتقال این فعال حقوق بشر به بیمارستان خودداری شده است.
download (4)کیهان نوین: احمد منتظری در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه (۱۵ مرداد/ ۶ اوت) در سایت “ملی ـ مذهبی” منتشر شده نسبت به وضعیت سلامتی نرگس محمدی که از اردیبهشت ماه در زندان اوین به سر می‌برد، به مسئولان هشدار داد.
او با بیان این‌که این درخواست را بنابر “وظیفه انسانی و وظیفه اسلامی” خود مطرح می‌کند، از مسئولان خواست: «با توجه به بیماری شدید یکی از مادران زندانی، خانم نرگس محمدی، که متأسفانه هر لحظه خطر جانی یا ایجاد معلولیت ایشان را تهدید می‌کند، هر چه زودتر تا فاجعه‌ای رخ نداده است، ایشان را آزاد نمایند.»
نرگس محمدی، سخنگو و نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر است و از مدتی پیش در پی وخامت حالش تقاضای رفتن به بیمارستان را کرده است. تقی رحمانی، همسر نرگس محمدی، چندی پیش به دویچه‌وله گفت، دادستانی با این تقاضا موافقت کرده و اعضای خانواده مقدمات انتقال او به بیمارستان را فراهم کرده‌اند و قرار بود این کار ششم مرداد ماه انجام شود.
در بیانیه یاد شده آمده است: «خانم نرگس محمدی یک زندانی ناشناخته‌نیست، بنابراین اگر مشکلی برای او پیش بیاید تمامی مسئولین نظام مقصّرند و علاوه بر پاسخگویی در محضر عدل الهی باید در برابر ملت پاسخگو باشند.»
احمد منتظری ابراز امیدواری کرده که مسئولان جمهوری اسلامی افزون بر نرگس محمدی، “هر چه زودتر زندانیان سیاسی و عقیدتی و به‌خصوص بیماران زندانی را آزاد کنند”.
او هشدار داده چنانچه مسئولان “از خطرهای احتمالی” جلوگیری نکنند و اتفاق ناگواری برای زندانیان بیمار رخ دهد “موجب ننگ و نفرین ابدی خواهد گردید”.
نرگس محمدی پس از انتخابات مناقشه‌برانگیز سال ۸۸ در خانه‌اش بازداشت و بعد از محاکمه به ۱۱ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش سال کاهش یافت.
به رغم دستور دادستانی تا کنون از انتقال نرگس محمدی به بیمارستان خودداری شده
او پیش از اردیبهشت نیز در زندان بود و به علت بیماری با یک وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. هفته گذشته ۶۵۰ نفر از فعالان مدنی و شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان قوه قضائیه خواهان آزادی نرگس محمدی شدند.
احمد منتظری فرزند حسینعلی منتظری، از مراجع تقلید شیعیان و قائم مقام علی خامنه ای  است. منتظری فروردین سال ۱۳۶۸ از این مقام عزل شد و از پائیز سال ۷۶ برای پنج سال در بازداشت خانگی بود.
نرگس محمدی در سال ۸۸ همراه با شمار دیگری از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر با حسینعلی منتظری دیدار و تندیس “تلاشگر حقوق بشر” را به او اهدا کردند. منتظری چند ماه بعد در سن ۸۷ سالگی درگذشت.
Print Friendly

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر