۱۳۹۴ شهریور ۱۸, چهارشنبه

شهیندخت مولاوردی: مشارکت زنان درساختارهای تصمیم‌گیری شایسته دولت نیست…!

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با انتقاد از مشارکت پایین زنان در مجلس شورای اسلامی گفت که حضور زنان در مجلس حدود ۳ درصد و در ساختارهای تصمیم‌گیری و قدرت تنها یک درصد است.
109090_2013.12.30_917950کیهان نوین: شهیندخت مولاوردی با اشاره به اینکه مشارکت زنان در مجلس حدود ۳ درصد و در ساختارهای تصمیم‌گیری و دارای قدرت حدود یک درصد است، اذعان کرد: “چنین وضعیتی شایسته دولت نیست، با توجه به ماده ۲۳۰ اصل پنجم توسعه برنامه‌های این معاونت را با انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها اجرایی پیش ببریم و همچنین با همکاری آموزش و پرورش چند برنامه در سطح استانی به انجام برسانیم که امیدوارم در دو سال آینده این برنامه‌ها به سطح ملی برسد”.
مولاوردی خاطرنشان کرد: “امیدواریم برنامه‌های توسعه پروژه‌محور باشد، این در حالی است که برنامه‌های توسعه قبلی به ویژه برنامه پنجم بسیار کلی‌نگر و آرمانگرایانه بود و تضمین ۵۰۰ تا ۶۰۰ ماده برای اجرایی شدن در پنج سال بسیار زیاد است”.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این مطلب که اکنون با شرایط پیش آمده بعد از تحریم، هر چند که انتظار نداریم مشکلات به راحتی و به سرعت حل شود، گفت: “امیدواریم که برای حفظ امنیت شغلی زنان در کنار برخورداری آنها از برخی تسهیلات برای ایجاد توازن بین کار و زندگی آنها احتیاجاتی برای کارفرمایان به وجود بیاید که رغبت کافی برای دادن تسهیلات به زنان را داشته باشند”.
مولاوردی در خاتمه با اشاره به اینکه از دیگر مسائل مهم ایجاد توازن بین وظایف کاری و خانوادگی زنان است، گفت: “در برنامه پنجم توسعه ۱۴ محور در حوزه زنان مطرح شده که اجرای آن برای پنج سال بسیار زیاد است بنابراین سعی داریم در برنامه ششم اولویت‌هایی را برای حوزه زنان مشخص کنیم”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر