۱۳۹۴ شهریور ۲۶, پنجشنبه

برگزاری دادگاه ساجده عرب سرخی به اتهام فعالیت تبلیغاتی علیه نظام

وکیل ساجده عرب سرخی گفت: دادگاه موکلم ۲۵ شهریور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.
164143_1465677493479_1579771048_910118_5559217_nکیهان نوین: سید محمود علیزاده طباطبایی با اعلام این خبر درباره اتهام موکل خود بیان کرد: اتهام عرب سرخی فعالیت تبلیغاتی علیه نظام است. وی خاطرنشان کرد که قرار است بیست و پنجم همین ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به‌ این اتهام رسیدگی شود. این زندانی سیاسی که همزمان با بازگشتش به ایران، به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شد و از دو ماه پیش دوره محکومیت خود را در بند زنان زندان اوین می‌گذراند، پرونده دومی نیز دارد که از سوی سپاه تشکیل شده و حالا در آستانه تشکیل دادگاه است.
او در ماه‌های قبل از زندان، بار‌ها برای بازجویی در خصوص پرونده دوم به صورت غیر قانونی احضار شده بود. وی در این باره در یادداشتی نوشته است: روزی به بازجویم در سپاه گفتم اگر چشم شما به دادگاهی است که همین روز‌ها قاضی بر آن ریاست می‌کند و تلاشتان برای تکمیل پرونده‌ای است که از حجم خالی‌ بودن آن ناگزیرید بار‌ها سوال‌های تکراری بنویسید، چشم من به دادگاهی است که از دیروز تا فردای قیامت در قلب‌هایمان برقرار است و خداوندی به ریاست آن نشسته که چشم بر دهان هیچ بنده‌ای ندارد تا رأی نهایی را صادر کند.
ساجده عرب سرخی در حالی در پرونده اول به تبلیغ علیه نظام محکوم شده که مصداق این اتهام برای وی، نگارش چند دلنوشته برای پدرش در دوران بازداشت او در سال ۸۸ عنوان شده بود. آن حکم به صورت غیابی صادر شد و دادگاه حتی پس از درخواست واخواهی وی نیز امکان تجدید محاکمه و دفاع عادلانه را از او سلب کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر