۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

"ما خواهان گشایش دربهای همه ورزشگاهها به روی همه زنان هستیم"

زنان؛ فراخوان به تجمع در مقابل ورزشگاه آزادی (جمعه)
فراخوان "صفحه انقلاب زنانه" به تجمع در روز جمعه 29 ام خرداد مقابل ورزشگاه آزادی!
"ما خواهان گشایش دربهای همه ورزشگاهها به روی همه زنان هستیم!"
کمتر از یک هفته به روز جمعه 29 خرداد، روز برگزاری بازی برگشت والیبال ایران و آمریکا که در ورزشگاه آزادی برگزار می شود مانده و زنان خود را برای حضور در ورزشگاه آماده میکنند. در این روز علاوه بر بازی والیبال، روز جشن گرفتن یک حق است، حقی ابتدایی که با مبارزه ای نفس گیر توسط زنان و فعالین این عرصه در داخل و خارج کشور بدست آمده و حکومت حاکم بر ایران را مجبور به تسلیم شدن کرده است.
اما در همین رابطه از یک طرف، نمایندگان دولت روحانی صحبتهایی مبتنی بر ورود محدود و گزینشی میکنند و از طرف دیگر انصار حزب الله با پخش اعلامیه‌های کاغذی در سطح شهر تهران و شهرهای دیگر مبنی بر ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه آزادی اقدام به تهدید میکند. تهدید انصار حزب الله در روز دوشنبه ۱۸ خرداد ماه با یک فراخوان خشونت طلبانه و شرم آوری از سوی حوزه علمیه ایروانی و انصار حزب الله منتشر شده و در آن از آنچه به نام «امت حزب الله» و مقابله با «فحشای زنان هرزه» یاد شده، دعوت کرده است با «حضور خونین» خود مانع از ورود زنان به استادیوم آزادی در تاریخ ۲۹ خرداد ماه شوند. شنبه 23 خرداد، گروهی از طلاب و مراج تقلید از سر نگرانی از باز پس دادن حقوق زنان و زیر سوال رفتن ارزشهای اسلامی، نامه ای برای جلوگیری از ورود زنان به استادیوم به علی خامنه ای نوشته اند.
اما علی رغم همه اختلافات جناح های حکومت در بازگشایی دربهای ورزشگاهها به روی زنان و نیز تلاش مرتجعین برای ایجاد رعب و وحشت در زنان و معترضین به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها، در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ، ۴۸۱ فعال اجتماعی و فعالین جنبش زنان در اعتراض به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاهها نامه ای تنظیم کرده و اعلام کرده اند که این حق ابتدایی هر انسانی ست که بتواند به استادیوم های ورزشی برود. این فعالین در این نامه فراخوان داده اند که در روز جمعه 29 خرداد با تجمع روبروی ورزشگاه آزادی این مسئله را عملی می کنند و زنان بدون هیچ گزینش و مانعی باید وارد ورزشگاه شوند. فعالین معترض در این نامه، دولت و دستگاه فضاییه را مسئول جلوگیری از هرگونه مشکل و رخدادی دانسته اند.
در همین رابطه تیم ادمینی "صفحه انقلاب زنانه" از همه مردم بخصوص زنان و جوانان، فعالین حقوق زنان، فعالین اجتماعی و سیاسی، ورزشکاران زن و مرد، می خواهد که روز 29 ام خرداد مقابل ورزشگاه آزادی تجمع کنند و اجازه ندهند که ورود زنان به ورزشگاهها با گزینش و شرط و شروط همراه باشد، چرا که ورود گزینشی زنان به ورزشگاهها، به هیچ عنوان پاسخگوی مطالبه به حق جنبش برابری طلبانه زنان نیست، و نیز اجازه ندهند که هیچگونه نیروی حکومتی، حزب الله و هیچ کدام از دلواپسان دیگر در نظام زن ستیز جمهوری اسلامی دست به فراخوان برای سرکوب جنبش زنان بزنند.
زنان باید حق و سهم برابر و حقوق انسانی از جامعه و از همه مکانهای عمومی اعم از ورزشگاهها داشته باشند. ما دست به دست هم داده و اجازه نمیدهیم که فراخوان خشونت طلبان و دلواپسان بدون پاسخ بماند. اجازه نمیدهیم هیچ نیرویی مانع دستیابی زنان به حق و حقوق انسانی و ابتدایی خود شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر