۱۳۹۴ اسفند ۱۹, چهارشنبه

آزمایش و پرتاب موشک بالستیک سپاه پاسداران از پایگاههای زیرزمینی

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی طی رزمایشی تحت عنوان “اقتدار ولایت” اقدام به پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک خود در مناطق مختلف ایران نمود. 
 این رزمایش موشکی که از آن با عنوان “اقتدار ولایت” یاد شده توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انجام گرفته است که طی آن اقدام به پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک دور بُرد، میان بُرد و کوتاه بُرد نموده و سیلوهای زیر زمینی پرتاب این موشک ها را به نمایش گذاشت.
بنابر گزارش تسنیم، مراحل سوخت گیری و عملیاتی شدن این موشک های بالستیک نقطه زن در اعماق زمین انجام گرفته و در زمان لازم به سیلوهای زیر زمینی پرتاب منتقل می شوند. همچنین نتیجه این آزمایش موفقیت آمیز گزارش شده و سیلوهای زیرزمینی پرتاب این موشک ها مکمل اصلی شهرهای موشکی سپاه پاسداران عنوان شده اند.

امیر علی حاجی‌ زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در این خصوص اظهار داشت: «در مرحله نهایی رزمایش “اقتدار ولایت” انواع موشک بالستیک با بردهای ۳۰۰، ۵۰۰، ۸۰۰ و ۲۰۰۰ کیلومتر با روشی متفاوت و از زیر زمین (سیلو) پرتاب شده‌ اند و رزمایش موشکی اقتدار ولایت با هدف نشان دادن قدرت بازدارندگی و آمادگی های همه جانبه نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران انجام می ‌گیرد».
حاجی‌ زاده همچنین افزود که «موشکی با بُرد ۸۰۰ کیلومتر در ابعاد “موشک شهاب یک” که برای انهدام پایگاه‌ ها و منافع آمریکایی در اطراف ایران طراحی و ساخته شده است، در رزمایش امروز از زیر زمین شلیک شده و هدفی را در فاصله هفتصد کیلومتری منهدم کرده است».
این مقام ارشد سپاه، ساخت موشک شش تُنی قیام را دروازه ورود ایران به عرصه جدید در ساخت موشک های بالستیک عنوان کرده است.

ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر