۱۳۹۵ فروردین ۵, پنجشنبه

استقبال شبکه های اجتماعی از دستگیری تاجر ایرانی ناقض تحریم های جمهوری اسلامی در آمریکا

سرانجام پس از ماهها چالش، رضا ضراب تاجر ایرانی – ترکیه ای منسوب به رژیم جمهوری اسلامی به جرم معاملات پنهانی و نقض تحریم های بین المللی، این بار در فلوریدای آمریکا دستگیر شد. این موضوع با استقبال کاربران شبکه های اجتماعی مواجه شد. 

بنابر آنچه وزارت دادگستری دولت آمریکا اعلام داشته است این تاجر ایرانی – ترکیه ای که مبادرت به دور زدن تحریم های رژیم ایران، پولشویی و تخلفات بانکی کرده، دستگیر و توسط دادگاه فدرال میامی محاکمه شده است.
بنابر گزارش خبرگزاری فارس، رضا ضراب شهروند ایرانی ساکن ترکیه به همراه دو تن دیگر به نامهای “کاملیا جمشیدی” و “حسین نجف زاده” که از طرف دولت ایران و موسسات منسوب به دولت، مبادرت به انجام مبادلاتی “چند صد میلیون دلاری” نموده بودند، به واسطه این معاملات غیر قانونی و نقض تحریم ها شناسایی شده و طی پیگیری دولت آمریکا این تاجر ایرانی دستگیر و همدستانش متواری شدند.
وزارت دادگستری آمریکا طی بیانیه ای اعلام داشت است که «این سه تن به جرم ورود در مبادلات مالی چند صد میلیون دلاری از طرف دولت ایران و سازمانهای این کشور متهم به پولشویی و نقض تحریم ها شده ‌اند و نیز در زمان تحریم ها، با استفاده از شبکه مالی و تجاری خود، به دولت و شخصیت های ایرانی برای دور زدن محدودیت های اِعمال شده یاری می رساندند».
همچنین دادستانی ایالات متحده طی برگزاری دادگاهی در منهتن، اتهاماتی را نیز به کاملیا جمشیدی همکار ضراب و حسین نجف زاده کارمند ارشد بانک ملت ایران نسبت داده است که این دو تن متواری و همچنان تحت تعقیب قرار دارند.


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر