۱۳۹۴ اسفند ۱۹, چهارشنبه

طراحی و آزمایش دو موشک بالستیک توسط سپاه پاسداران با هدف حمله به اسرائیل

پس از آزمایش موشک بالستیک عماد طی رزمایش روز گذشته سپاه پاسداران، فرمانده هوافضای این ارگان نظامی از شلیک دو موشک بالستیک دیگر که به گفته وی برای حمله به اسرائیل طراحی شده است، خبر داد.

ظرف کمتر از یک روز پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک “عماد” توسط نیروهای سپاه پاسداران، طی رزمایشی که “اقتدار ولایت” نامگذاری شده بود، فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از شلیک دو موشک بالستیک به نامهای “قدر اچ” و “قدر اف” از ارتفاعات بخش شرقی البرز خبر داده و اذعان داشت که «این موشک های دو هزار کیلومتری را برای اسرائیل طراحی کرده ایم.»
به گزارش خبرگزاری تسنیم، این موشکها توانستند اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران را در بُردی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مورد اصابت قرار دهند.
امیر علی حاجی زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران با حمله کلامی به مواضع سیاسی اسرائیل و ضمن دفاع از گروه های تروریستی منطقه، اظهار داشت: «موشک های ایران متعلق به لبنان، سوریه، فلسطین، و همه مظلومان جهان است. اسرائیل به آخر خط رسیده است و دلیل طراحی موشکهای دو هزار کیلومتری، هدف قرار دادن دورترین دشمن یعنی رژیم صهیونیستی است».
بُرد این دو موشک که “قدر” نامگذاری شده است، در خصوص نوع “اف” حدود دو هزار کیلومتر و برای نوع “اچ” آن بُردی قریب به ۱۷۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
لازم به ذکر است که خبرگزاری فارس نیز در این خصوص گفته است: «روی بدنه این موشک ها به زبان عبری نوشته شده «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود».

ادامه خبر را در سایت اسرائیل تایمز مشاهده نمایید:  http://fa.timesofisrael.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B3%D9%BE%D8%A7/

ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر