۱۳۹۴ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

تاکید وزیر خارجه جمهوری اسلامی بر ادامه حمایت از فلسطینیان

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم اسلامی ایران طی نشستی در اجلاس فوق العاده سران اسلامی در جاکارتای اندونزی ضمن دفاع از فلسطینیان اذعان داشت که جمهوری اسلامی علیرغم تمامی فشارهای اعمال شده باز هم به حمایت از فلسطینیان ادامه خواهد داد. 
 وزیر امور خارجه ایران که روز گذشته به نمایندگی از جمهوری اسلامی جهت شرکت در اجلاس فوق العاده سران اسلامی در جاکارتای اندونزی حضور داشت، در راستای اهداف رژیم تهران در حمایت از گروه های تروریستی بار دیگر به متهم نمودن اسرائیل پرداخته و ضمن دفاع از فلسطینیان، از تداوم حمایت جمهوری اسلامی از فلسطینان خبر داد و اظهار داشت: «علیرغم اینکه می دانیم طی دهه های اخیر فشارهای زیادی جهت متوقف کردن این امر بر ما اِعمال شده، اما بازهم به این سیاست ادامه خواهیم داد».
بنابر گزارش تسنیم، وی طی حضور در این اجلاس که با موضوع فلسطینیان آغاز به کار کرده بود، ضمن تخطئه دولت اسرائیل و محکوم کردن آن اظهار داشت: «وضعیت فلسطین بیش از پیش قربانی استفاده از زور توسط صهیونیست ‌ها شده و ادامه اشغال وحشیانه اسرائیل، مهمترین اصول حقوق بین الملل در خصوص حمایت از حقوق بشر دوستانه را نقض کرده است».
ظریف که طی سخنانش سعی بر متهم جلوه دادن اسرائیل و زیر سوال بردن سیاست های وی داشت، دیدگاه جمهوری اسلامی را در این خصوص اینگونه ارزیابی کرد: «رژیم اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر برنامه توسعه طلبانه خود جهت تغییر وضعیت مسجد الاقصی و اطراف آن، در پوشش اقدامات افراط گرایان صهیونیست، در حال اِعمال سیاست خود در زمینه تغییر ترکیب جغرافیائی و یهودی سازی مسجد الاقصی و قدس است. همچنین شورای امنیت نیز به ‌دلایل متعدد به ‌ویژه سیاست ‌های یکی از اعضای دائم خود، در جهت انجام مسئولیت خود بر اساس منشور ملل متحد اقدامی نکرده و اجازه داده است این تهدید برای صلح و امنیت بین المللی ادامه یابد».

ادامه خبر را در سایت اسرائیل تایمز مشاهده نمایید: http://fa.timesofisrael.com/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%DB%8C%D8%AF-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85/

ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر