۱۳۹۴ آبان ۲۰, چهارشنبه

نتانیاهو: اسرائیل و ایالات متحده می بایست با هم روی مساله ایران همکاری کنند

نتانیاهو: اسرائیل و ایالات متحده می بایست با همکاری هم در مقابل فعالیت های تروریستی رژیم تهران بایستند.
نخست وزیر به ایالات متحده می گوید یهودیان زمانی به صلح دست خواهند یافت که «یک رهبر فلسطینی حاضر شود گذشته را پشت سر بگذارد و دولت یهود را به رسمیت بشناسد.»  

واشنگتن – روز سه شنبه نخست وزیر بنیامین نتانیاهو اظهار داشت در پی نهایی شدن توافق هسته ای با ایران، اسرائیل و ایالات متحده می بایست با همکاری هم از رعایت مفاد قرارداد توسط رژیم ایران اطمینان حاصل کنند و در مقابل فعالیت های تروریستی تهران بایستند.
وی که در حضور 3000 نماینده در مجمع عمومی فدراسیون یهودیان امریکای شمالی سخن می گفت اظهار داشت “با وجود اختلاف نظر بر سر توافق هسته ای با ایران، من عقیده دارم آمریکا و اسرائیل با هم برای کسب اطمینان از عملکرد ایران در چارچوب تعهدات خود بر مبنای توافق هسته ای همکاری کنند، مانع از تحریکات ایران در منطقه بشوند و با تروریسم ایران در سراسر جهان بجنگند.»
نتانیاهو به طور ضمنی به شکست خود در جلوگیری از توافق هسته ای اشاره کرد، و گفت دیدار روز دوشنبه وی با رئیس جمهوری آمریکا باراک اوباما در کاخ سفید “بسیار عالی” بوده است. وی اطمینان خاطر خود بر “اتحاد ناگسستنی میان اسرائیل و آمریکا، اتحادی که روز بروز محکم تر می شود،» را تصریح کرد.
نخست وزیر از رئیس جمهور به خاطر تعهد به ادامه کمک های «حیاتی» به اسرائیل تشکر کرد، اما اضافه نمود که «اسرائیل این کمک ها را تقریبا روزانه بازپس می دهد، از راه ارائه اطلاعات امنیتی و بسیار چیزهای دیگر».
نتانیاهو در میان تشویق شدید حضار اظهار داشت مهم تر از تعهد اوباما به تقویت امنیت اسرائیل برای ده سال آینده، تعهد وی به حفظ برتری نظامی اسرائیل است تا اسرائیل قادر باشد در مقابل خطرات، خودکفا باشد.”
وی همچنین گفت که دولت یهود با کشورهای عرب همسایه روابط تازه ای را ایجاد می کند. در منطقه جنگزده مدرنیته می بایست پیروز دعوا باشد. اسرائیل به پیشرفت ادامه خواهد داد. من به روحیه شکست ناپذیر مردم ما ایمان دارم، و به پیوند ناگسستنی میان ایالات متحده و اسرائیل نیز ایمان دارم.
وی همچنین به نگرانی آمریکاییان در جلوگیری از تلاش های صلح پاسخ داد: “دلیل این که ما به صلح دست پیدا نمی کنیم اجتناب مصرانه فلسطینان از به رسمیت شناختن دولت یهود در تمام سطوح است.”
نتانیاهو اظهار داشت که تمایل به صلح دارد و اشاره کرد اسرائیل با مصر و اردن صلح کرد زیرا آنها نیز مایل به صلح بودند و حاضر بودند گذشته را پشت سر بگذارند و به آینده بنگرند. هرگاه یک رهبر فلسطینی پیدا شود که حاضر باشد از گذشته بگذرد و ادعایی بر دولت اسرائیل نداشته باشد و دولت اسرائیل را به رسمیت بشناسد آن وقت است که ما به صلح دست خواهیم یافت. از نظر وی، به رسمیت شناختن اسرائیل اساس و پایه صلح است.
نتانیاهو تاکید کرد با راه حل دو دولتی، و دولت فسلطینی غیرنظامی موافق است. حفظ اتحاد میان مردم یهود از اساسی ترین امور است. ما فقط یک قوم یهود داریم. فقط یک دلت یهود داریم. و بیش از همیشه به اتحاد مردم یهود و حفظ امنیت دولت یهود نیازمندیم.
به نقل از اسرائیل تایمز:

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر