۱۳۹۴ آبان ۴, دوشنبه

افزایش شمار تلفات نظامیان ایران در پی ادامه دخالت جمهوری اسلامی در جنگ داخلی سوریه


به دنبال دخالت ایران به وسیله ی نیروهای سپاه پاسداران که در کنار ارتش سوریه در این جنگ داخلی مشارکت داشته اند، کشته شدن سه نظامی دیگر، نشان دهنده ی روند رو به گسترش حضور نظامی ایران در سوریه است.

 گزارش ها حاکی از آنند که تعداد کشته شدگان طی روزهای اخیر همچنان رو به افزایش است، به طوری که بر اساس خبرهای رسیده سه تن دیگر از نظامیان نیز به شمار کشته شدگان افزوده شدند.

آمار به دست رسیده بدین قرار میباشد: روز پنجشنبه 30 مهرماه، امین کریمی از پاسداران سپاه حفاظت انصار المهدی، روز شنبه دوم آبان ماه، روح الله عمادی... و یکشنبه سوم آبان ماه، سجاد طاهر نیا پاسدار اعزامی از گیلان، که به گفته ی مسئولین جمهوری اسلامی "به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب و نبرد با تروریست‌ها به سوریه رفته بودند"، در جریان درگیری‌های اخیر در حلب کشته شدند.
همچنین ستوان سوم تکاور پاسدار محمد ظهیری، از استان خوزستان و مهدی علیدوست، از پرسنل ارشد لشکر عملیاتی سپاه استان قم  نیز از جمله کشته شدگان درگیری های اخیر هستد.
بر اساس آخرین گزارش ها به نقل از سایت مشرق، تعداد کشته شدگان طی دو هفته ی اخیر به 20 پاسدار در سوریه رسیده است.
نیز بر اساس گزارش هایی که پیشتر ارائه شده، سرهنگ فرشاد حسونی زاده، فرمانده سابق یگان ویژه سپاه پاسداران (تیپ صابرین) و همچنین سرهنگ حمید مختاربند، مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز که دو تن از مقامات ارشد سپاه پاسداران بودند، و نیزعارف حسینی و یارمحمد مردانی دو تن دیگر از پرسنل سپاه هم در جنگ سوریه به هلاکت رسیده بودند.
چند روز پیش از آن نیز سرتیپ پاسدار حسین همدانی، از عوامل اصلی سرکوب اعتراضات داخلی در ایران و جنگ داخلی سوریه، اطراف شهر حلب به هلاکت رسید، که بر اساس ادعای مقامات جمهوری اسلامی وی و یارانش در این جنگ داخلی حضور نداشتند و تنها مدافعانِ حرم (اماکن مقدسه شیعیان در دمشق) بودند، که البته این مکان در جایی واقع است که صدها کیلومتر دورتر از محل کشته شدن آنها می باشد.

در ادامه ی مطالب ذکر شده و گزارش ها ی ارائه شده مروری بر لیست تعدادی از پاسداران ارشد کشته شده در جنگ داخلی خواهیم داشت که به شرح ذیل است:

پاسدار سرتیپ حسین همدانی جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه موسوم به امام حسین که از عوامل اصلی سرکوب قیام جنبش سبز مردم ایران در سال 88 بود
.
پاسدار احمد حیاری فرمانده گردان امام حسین سپاه پاسداران، سرهنگ پاسدار قاسم غریب جانشین فرمانده گردان تکاور از تیپ 1 سپاه موسوم به نینوا، پاسدار کریم غوابش عضو سپاه پاسداران، سرتیپ پاسدار حسین بادپا از لشگر 41 ثارالله، پاسدار رضا حاج کارگر بارزی.
پاسداران: محسن کمالی، جلال حبیب الله پور، هادی کجباف و روزبه هلیسایی، که این سه فرمانده ارشد سپاه به همراه 14 پاسدار دیگر به دست ارتش آزاد کشته شدند.
 همچنین پاسدارجبار دراویسی یکی از فرماندهان سپاه، پاسدار عبدالله اسکندری مدیر کل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران، سرتیپ دوم پاسدار اسماعیل حیدری، محمد جواد محمدی، محسن کمالی دهقان، مرتضی محمدی، احمد احمدی، عبدالصمد حسینی، رمضانعلی بخشی، هادی باغبانی، عباس کریمی و نیز سرتیپ پاسدار حسن شاطری که مامور مخفی رژیم ایران در سوریه بود، از جمله نظامیانی بودند که در ماههای اخیر به هلاکت رسیدند.
گزارش ارائه شده در حالی ست که جمهوری اسلامی همچنان دخالت خود در جنگ داخلی سوریه را تکذیب میکند، گو اینکه اخبار به دست آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از نظامیان ایران که به سوریه فرستاده شده اند به هلاکت رسیدند ولی دولت ایران کماکان از انتشار آمار دقیق این نظامیان خودداری می کند.

ندا امین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر