۱۳۹۵ فروردین ۲۹, یکشنبه

گزارش نقض حقوق بشر در ایران، هفته چهارم فروردین ماه

    تداوم بازداشت مخالفان و افزایش موج اعدام ها در ایران همزمان با سفر مقامات ارشد اروپایی به تهران

همزمان با سفر مقامات ارشد اروپا به تهران برای تداوم مماشات با رژیم ایران، موج اعدام ها، بازداشت مخالفان، آزار زندانیان سیاسی و نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد.

 همزمان با سفر ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا با هیئت پرتعداد همراهش و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شماری از ماموران عالی رتبه این اتحادیه به تهران، نقض حقوق شهروندان ایرانی توسط جمهوری اسلامی مچنان مانند گذشته ادامه دارد و این امر قریب به چهار دهه و از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون تداوم داشته و دارد. حقوقی که به واسطه جنایاتی چون اعدام، بازداشت، زندانی کردن مخالفین و معترضان حکومت، عدم اجازه برگزاری تجمعات اعتراضی و مقابله با معترضان، اعدام اشخاص زیر سن قانونی، آزار دگر اندیشان و اقلیت های دینی، شکنجه، حصر و حبس آزاد اندیشان، تخریب محیط زیست به دلیل سوء استفاده و عدم مدیریت مسئولین و… از جامعه بشری ایران سلب میشود.
در این گزارش سعی بر این داریم تا موارد نقض حقوق بشر در ایران را طی هفته گذشته ذکر و بررسی نماییم، اگرچه این گزارش نمیتواند گویای تمامی جنایات رخ داده طی این مدت باشد، چرا که بسیاری از اخبار به دلیل منابع محدود و مشکلات گزارشگری در ایران، تحت پوشش قرار نمی گیرند و برخی نیز به دلایل امنیتی مدتها بعد افشا می شوند، اما سعی بر آن است تا بر اساس اخبار موجود و منتشر شده، گزارشی از نقض حقوق انسانی در ایران ارائه دهیم. 

ادامه گزارش را در سایت اسرائیل تایمز مشاهده نمایید: http://fa.timesofisrael.com/%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D9%88%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%AC-%D8%A7%D8%B9%D8%AF/

ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر