۱۳۹۵ فروردین ۲۲, یکشنبه

گزارش نقض حقوق بشر در ایران، هفته سوم فروردین ماه

                            وضعیت نگران کنندۀ زندانیان سیاسی – امنیتی در بازداشتگاههای ایران

از اهم اخبار هفته، درخواست کمک یک زندانی امنیتی آمریکایی- لبنانی محبوس در ایران است که در پاسخ به دعوت رسمی دولت روحانی به این کشور سفر کرد.

در ایران هر روزه شاهد نقض حقوق انسانها توسط جمهوری اسلامی هستیم و این امر قریب به چهار دهه و از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون تداوم داشته و دارد. حقوقی که به واسطه جنایاتی چون اعدام، بازداشت، زندانی کردن مخالفین و معترضان حکومت، عدم اجازه برگزاری تجمعات اعتراضی و مقابله با معترضان، اعدام اشخاص زیر سن قانونی، آزار دگر اندیشان و اقلیت های دینی، شکنجه، حصر و حبس آزاد اندیشان، تخریب محیط زیست به دلیل سوء استفاده و عدم مدیریت مسئولین و… از جامعه بشری ایران سلب میشود. 
در این گزارش سعی بر این داریم تا موارد نقض حقوق بشر در ایران را طی هفته گذشته ذکر و بررسی نماییم، اگرچه این گزارش نمیتواند گویای تمامی جنایات رخ داده طی این مدت باشد، چرا که بسیاری از اخبار به دلیل منابع محدود و مشکلات گزارشگری در ایران، تحت پوشش قرار نمی گیرند و برخی نیز به دلایل امنیتی مدتها بعد افشا می شوند، اما سعی بر آن است تا بر اساس اخبار موجود و منتشر شده، گزارشی از نقض حقوق انسانی در ایران ارائه دهیم. 


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر