۱۳۹۴ آذر ۲۷, جمعه

بازداشت و انتقال محمدرضا حاج رستمبگلو، شاعر و نویسنده نامدار ایرانی به مکانی نامعلوم



چهارشنبه 25 آذر ماه، پلیس امنیت کرج، محمدرضا حاج رستم بگلو شاعر، نویسنده و محقق نامدار ایرانی را دستگیر و به مکانی نامعلوم انتقال دادند. 
به گفته پدر آقای رستمبگلو، وی بعد از ظهر چهارشنبه از سوی عده ای که خود را پلیس امنیت معرفی کردند، بازداشت شده است.
مأمورین بعد ازمراجعه به منزل پدری این شاعر و بازرسی و تفتیش، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
از اتهامات، دلایل بازداشت و محل نگهداری آقای حاج رستم بگلو هنوز اطلاعی در دست نیست و پیگیری های خانواده وی تا کنون بی نتیجه بوده است.
لازم به ذکر است که پیشتر نیز وی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و زندانی شده و مدت یک سال هم در زندان رجائی شهر کرج به دلیل انتشار اشعارش که بدون صدور مجوز و بر خلاف معیارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشته، محبوس بوده است.
رستمبگلو شاعر، نویسنده و محقق ایرانی ست که به دلیل تضاد آثارش با معیارهای وزارت ارشاد و جمهوری اسلامی سالهاست مورد آزار و اذیت مامورین وزارت اطلاعات قرار دارد. همچنین وزارت ارشاد تا کنون تنها به یکی از آثار وی مجوز داده که آنهم همراه با سانسور و حذفیات بسیار بوده است. گو اینکه همان یک اثر هم در نمایشگاه کتاب تهران در سال 92 توقیف و خود وی نیز مورد برخورد مامورین قرار گرفت.
گفتنی ست که وی به دلیل عدم صدور مجوز برای چاپ آثارش مجبور به چاپ زیر زمینی بوده و جهت انتشار آنها نیز بارها با برخورد مسئولین مواجه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر