۱۳۹۵ تیر ۱۴, دوشنبه

سفیر عربستان، جمهوری اسلامی ایران را عامل تمامی بحران ها در کشورهای عربی دانست

سفیر عربستان سعودی در عراق با اشاره به اینکه ایران عامل تمامی بحران های کشورهای عربی است، اعلام داشت که این کشور با فتنه فرقه گرایی منطقه را به آتش کشیده است. 

السبهان ضمن اعتراض به دخالت جمهوری اسلامی در سیاست های کشورهای عربی و با بیان اینکه هر کشوری منافعی دارد، تاکید کرد که “ایران پشت همه بحران ‌های موجود در کشورهای عربی و عامل اصلی گسترش آتش درگیری ‌های فرقه‌ای در منطقه است”. 
بنابر گزارش العربیه، وی در این خصوص اظهار داشت: «ایران خیر خواه کشورهای عربی نیست و برای منافع خود تلاش می کند که روابط میان کشورهای عربی را بهم بزند. سیاست‌ های ایران مبتنی بر دشمنی‌ های فرقه‌ ای است. ایران نمی خواهد در کشورهای عربی دولتی باشد به همین دلیل فرقه گرایی و تشکیل شبه نظامیان خارج از اراده دولت را تشویق می کند و سعی دارد دولت‌ها را متلاشی و تفکیک کند. کشورهای عربی از برنامه ‌های ایران آگاهند و پادشاهی سعودی از سیاست نفرت انگیز تهران کاملا آگاه است، و ما برای متحد کردن برادران عرب و تشکیل صفی واحد تلاش می کنیم. آنچه در عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین اتفاق می افتد همه نتیجه فرقه گرایی و فتنه انگیزی ایران است. ایران از طریق ایجاد جنگی سنی- شیعی خواهان هرج و مرج و ویرانی کشورهای عربی است. البته براى شیعیان عرب هیچ احترامی قائل نیست لذا باید جلوی تجاوزات ایران به کشورهای عربی را گرفت».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل  

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر