۱۳۹۵ تیر ۲۸, دوشنبه

معاون وزیر امور خارجه ایران: دلیل عملی نشدن رفع تحریم ها شیطنت آمریکاست

مقام ارشد تیم اتمی ایران، ایالات متحده را به عدم رفع تحریم ها متهم نمود. همزمان وزیر خارجه ایران نیز، آمریکا را به «بد عهدی» در اجرای برجام متهم کرد.

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ضمن نام بردن از دولت آمریکا به عنوان مقصر اصلی عملی نشدن حذف تحریم ها علیه ایران که وی این رفتار را “شیطنت طرف مقابل” خوانده است، اظهار داشت: «تحریم ‌ها روی کاغذ برداشته شده اما هنوز عملا همه آنها برداشته نشده است، که مقداری به دلیل شرایط است و مقداری به دلیل شیطنت آنها و ایرادات زیادی هست که ما هم اعتراضات مفصلی به طرف مقابل کرده ‌ایم». 
بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس عراقچی طی نشستی خبری در این خصوص اظهار داشت: «آمریکایی‌ ها از عوامل بیرون برجامی کمال سو استفاده را کرده و فضای مخربی را در حوزه مالی و بانکی پس از برجام داشته ‌اند و طی یک سال گذشته بد عهدی‌ هایی را در اجرای برجام شاهد بوده ‌ایم. تحریم ‌های مرتبط با هسته ‌ای برداشته شده و نه غیر هسته ‌ای که تحریم‌ های اولیه و حقوق بشری جزو آنهاست. تحریم‌ های برداشته شده آثار خود را نشان نداده اما بدان معنی نیست که هیچ بخشی از آنها عملی نشده باشد. گشایش هایی که صورت گرفته و هنوز صورت نگرفته و موانع موجود را در گزارش به مجلس آورده‌ایم، اما با اینکه گشایش ‌ها در زندگی مردم تاثیر بگذارد هنوز فاصله داریم».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر