۱۳۹۵ خرداد ۴, سه‌شنبه

از انتخاب احمد جنتی به ریاست مجلس خبرگان تا انتخاب رهبر آتی

احمد جنتی با کسب ۵۱ رای از مجموع ۸۶ رای اخذ شده به ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد. این در حالی ست که برخی از مقامات در خصوص انتخاب رهبر آتی نظام، ابراز نگرانی می کنند. 


احمدجنتی دبیر شورای نگهبان، عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و امام جمعه موقت تهران، در حالی به ریاست پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری منسوب شد که آیت الله امینی با ۲۱ رای و هاشمی شاهرودی با ۱۳ رای، از کاندیداها و رقبای وی در این دوره بوده اند که بر اساس گمانه زنی های اصلاح طلبان که اکنون کرسی های بیشتری هم در مجلس کسب کرده اند، امینی می بایست به این سمت منسوب می شد. اما این در حالی ست که با وجود کسب قدرت بیش از پیش آنها در مجلس، تئوری هایشان درست از آب درنیامده و احمد جنتی برای دوسال جهت ریاست این مجلس انتخاب شده است.

این انتخاب در حالی ست که واکنش برخی از مقامات و نمایندگان مجلس را در پی داشته و موجبات نگرانی و دغدغه جهت نظارت بر عملکرد رهبری و حتا انتخاب رهبر بعدی را نیز برایشان فراهم آورده است. چنانچه بنابر گزارش سحام، هاشم هاشم زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری در این خصوص اظهار داشته است: «مجلس خبرگان آمادگی تعیین جانشین رهبری را دارد و مردم نگران نباشند. اگر خدایی نکرده حادثه خاصی برای رهبر کنونی نظام پیش آید، این آمادگی ها به صورت محرمانه در خبرگان انجام شده و می شود. این مسئله از محرمانه های درجه اول و اسرار نظام است».


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر