۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۱, سه‌شنبه

گزارش نقض حقوق بشر در ایران، هفته سوم اردیبهشت ماه

                             تداوم احضار، تهدید، بازداشت و آزار فعالین مدنی و اقلیت ها در ایران

همزمان با موج جدید احضار و تهدید روزنامه نگاران توسط وزارت اطلاعات دولت روحانی، تعدادی فعال اینترنتی و همچنین کنشگر مدنی نیز بازداشت شدند.

طی هفته ای که گذشت، نقض حقوق بشر در ایران همچون گذشته به طور گسترده ای ادامه داشت. گرچه گزارش پیش رو نمی تواند تمام موارد نقض حقوق بشر در ایران طی این مدت را در بر گیرد، چرا که بسیاری از اخبار به دلیل منابع محدود و مشکلات گزارشگری در ایران، تحت پوشش قرار نمی گیرند و برخی نیز به دلایل امنیتی مدتها بعد افشا می شوند، لیکن سعی بر آن است تا بر اساس اخبار موجود و منتشر شده، گزارشی از نقض حقوق انسانی در ایران ارائه دهیم. 
گزارش پیش رو ارائه دهنده آماری ست از نقض حقوق بشر در ایران توسط جمهوری اسلامی، این گزارش به تفصیل، به مثالهای مختلفی از موارد نقض حقوق بشر به واسطه ی شکنجه، تنبیهات غیر انسانی، مجازات اعدام و از آن جمله اعدامهای در ملاء عام، اعدام مجرمین نوجوان، نقض حقوق زنان، حقوق اقلیتها، عدم آزادی اجتماعات مسالمت آمیز و آزادی اندیشه و بیان، فقدان حق برخورداری از دادرسی عادلانه و تمام معضلات ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی که به واسطه ی آن میتوان حقوق انسانی را سلب و وی را از حقوق اولیه اش محروم ساخت می پردازد. 


ندا امین - نویسنده تایمز اسرائیل

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر