۱۳۹۴ تیر ۱۵, دوشنبه

تخریب محیط زیست برای ساخت سرویس بهداشتی…!

تخریب محیط زیست و قطع درختان در تهران موضوع تازه‌ای نیست، اینبار شاهد این اتفاق در پارک ارم هستیم.
eram
کیهان نوین: شفیعی، نماینده پشتیبانی مجموعه ارم سبز در پاسخ به اینکه ظاهرا ۲۰۰ اصله درخت قطع شده است، گفت: “مجموعه ارم فقط به قطع ۳۰ درخت در سال جدید اقدام کرده و دلیل آن هم پوسیدگی و خشکیدگی درختان بوده است”.
وی در ادامه ادعا کرد: “همچنین بیش از ۵۰ درخت پوسیده دیگر در این مجموعه داریم”.
گفتنی است بخشی از درخت‌های پارک ارم برای احداث سرویس بهداشتی قطع شده است و در بعضی مکان‌ها بجای درختان قطع شده نهال‌هایی کاشته بودند که حال و روز خوبی هم نداشتند و نظر معاون پشتیبانی مجموعه بر این بود که هوای گرم، باعث زرد شدن نهال‌ها شده است.
به گفته معاون پشتیبانی پارک ارم هر ساله اقدام به قطع ۳۰ یا ۴۰ درخت شده و هیچگونه مجوزی هم نگرفته‌ اند زیرا از زمان قبل انقلاب تاکنون پارک ارم به همین روال اداره شده و هیچگونه حساسیتی هم حاکم نبوده است.
پارک ارم باید از درختان نگهداری می‌کرده و هیچ حقی مبنی بر قطع درختان بدون مجوز نداشته است و قانون صراحت دارد که شهرداری تهران با اعطای مجوز کمیسیون ماده ۷ فقط می تواند مجوز قطع درخت، جایگذاری و یا سربرداری را داشته باشد.
سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر، گفت: ما  در جریان قطع درختان قرار نگرفتیم و هیچ گونه اطلاعی داده نشده است.
عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران: متخلفین جریمه می شوند و همچنین طبق قانون ماده ۴ اصلاح قانون حفظ باغات می بایست پاسخگو باشند.
البته گفتنی است بسیاری از سؤالات ما بدون پاسخ ماند و برای رسیدن به آنها منتظر اعلام نظر کارشناسانیم.
http://keyhanenovin.com/1394/04/15/%D8%AA%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%A8-%D9%85%D8%AD%DB%8C%D8%B7-%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B3%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%B3-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر