۱۳۹۴ تیر ۲۱, یکشنبه

توصیه های دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به آمریکا…!



دبیر مجمع تشخیص مصلحت جمهوری اسلامی گفت: آمریکایی‌ها هیچ راهی جز مذاکره و توافق با ایران ندارند.
1123106_246کیهان نوین: محسن رضایی هشدار داد که “لبخند آقایان روحانی و ظریف را غنیمت بشمارید زیرا ۱۳ سال پیش آنها به شما لبخند زدند و شما تحویل نگرفتید و سیلی ۲۰ هزار سانتریفیوژ و غنی‌سازی ۲۰ درصدی را خوردید. اکنون به شما توصیه می‌کنم خنده دوباره آقای روحانی را تحویل بگیرید که سیلی ۱۰۰ هزار سانتریفیوژی نخورید.”
رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری تلویزیون دولتی ایران (شنبه ۱۱ ژوییه /۲۰ تیر) همچنین افزود که “همه راه‌ها به روی آمریکایی‌ها بسته است و آنها توان حمله نظامی و افزایش تحریم‌ها را ندارند.”
وی گفت: “من به عنوان یک سرباز و پاسدار انقلاب قول می‌دهم اگر آمریکایی‌ها بخواهند به ایران چشم بد داشته باشند و به فکر حمله نظامی باشند مطمئن باشند ما در هفته اول حداقل ۱۰۰۰ آمریکایی را اسیر می گیریم و آن موقع برای آزاد کردن هر یک از آنها باید چند میلیارد دلار بدهند. آن موقع مشکل اقتصادی ما نیز ممکن است حل شود، باید این فکر را از سرشان بیرون کنند.
وی افزود: “توافق با ۱+۵ دو مرحله دارد که یکی آن چیزی است که روی میز است و دیگری آن چیزی که در تهران و واشنگتن تأیید می‌شود.”
“توافق چیزی نیست که روی میز نوشته شود بلکه تأیید نهایی در تهران و واشنگتن انجام می شود و زمانی که ایران و کشورهای ۱+۵ تعهدات خود را همزمان اجرا کردند و تحریم‌ها بر ضد ما در مدت معقولی رفع شد توافق نهایی حاصل می‌شود.”
او در عین حال تاکید کرد که کشورش در مذاکرات “جدی” است و افزود که “مسائل درباره پی ام دی به مقدار زیادی حل و ابهامات برطرف شده است.”
او تاکید کرد: “در روزهای گذشته بین آقایان (علی) شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، و (یوکیا) آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مطالب رد و بدل شد و اکنون در مرحله نهایی هستند. مسائل سیاسی نیز به نقطه پایانی رسیده است.”
این مقام ایرانی در سخنان خود از تیم مذاکره کننده ایران حمایت کرد و افزود که “تیم مذاکره‌ کننده به خوبی می‌داند که باید ایستادگی کند و خطوط قرمز را از رهبر انقلاب گرفته است.  روحانی نیز تیم مذاکره‌کننده را به خوبی توجیه کرده است.”
سخنان رضایی در حالی منتشر شده است که دیدارها و گفتگوهای نمایندگان ایران و قدرتهای غربی موسوم به ۱+۵ در وین ادامه دارد و گفته شده است که این مذاکرات قرار است تا روز دوشنبه (۱۴ ژوئیه-۲۲ تیرماه) ادامه یابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر