۱۳۹۳ شهریور ۳۱, دوشنبه

دستگیری غنچه قوامی توسط رژیم آخوندی

دستگیری «غنچه قوامی» و ادامه‌ی بازداشتش می‌توان او را به عنوان نخستین «زندانی ورزشی» ایران دانست؛ چرا که او تنها به دلیل درخواست تماشا و تشویق تیم ملی کشورش زندانی شده است.
«غنچه قوامی»، زن جوانی ست که هوادار تیم ملی والیبال ایران است. پیشرفت تیم والیبال مردان ایران در عرصه جهانی و کسب پیروزی‌های پی‌درپی آن، انگیزه‌ای ست برای زنان هوادار این ورزش بخواهند در سالن والیبال ورزشگاه حاضر شوند و تیم محبوبشان را تشویق کنند؛ اما این کار با وجود این که تا دو سال پیش منعی نداشت، اکنون نه تنها ممنوع شده، بلکه سبب زندانی شدن «غنچه قوامی» شده است.

دو ماه و نیم است که غنچه در زندان اوین تحت بازجویی ست، به اتهام این که خواسته برود تیم ملی کشورش را تشویق کند. آقای روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، در تبلیغات انتخاباتی‌اش نوید آزادی‌های بیشتری برای زنان داد، اما اکنون، در حالی که وزیر ورزش دولتش به صورت نمادین با خانواده‌اش در استادیوم حاضر می‌شود و مسابقات تیم ملی والیبال مردان را تماشا می‌کند، در مقابل دستگیری زنان هوادار والیبال واکنشی از خود نشان نمی‌دهد و به نظر می‌رسد وزارت اطلاعات دولت اوست که غنچه را دستگیر کرده است.
خانواده‌ی غنچه بیش از دو ماه خبری از دستگیری وی به رسانه‌ها نمی‌دهند به امید این که با رفع سوء‌تفاهم او آزاد شود؛ ۱۳۰ تن از فعالان مدنی داخل ایران دو هفته پیش با نوشتن نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهوری، خواستار پی‌گیری وضعیت پرونده‌ی غنچه شده‌اند، اما تاکنون واکنشی در این خصوص دریافت نکرده‌اند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر