۱۳۹۴ اردیبهشت ۲۲, سه‌شنبه

شاهکار جدید دولت...!

شاهکار جدید دولت...!
روزهای سیاه ببر سفید
بلاتکلیف، شرح حال ببر سفیدی است که جمعه گذشته از آلمان وارد کشور شده و با این‌که ۴ شب از ورودش به ایران می‌گذرد، هنوز در انبار گمرک فرودگاه خمینی پنجه بر میله‌های قفس کوچکش می‌کشد.
حداقل‌ها نیر برای تغذیه و نگه‌داری از این حیوان رعایت نمی‌شود. مسئولان محیط زیست دلیل گیر افتادن ببر سفید در گمرک را صادر نشدن گواهی سلامت از سوی سازمان دام‌پزشکی اعلام می‌کنند؛ مسئولان باغ وحش ارم نیز قبل از گرفتن مجوزهای لازم اقدام به وارد کردن این ببر کرده‌اند.
قفس کوچک ببر سفید در گوشه‌ی یکی از انبارهای گمرک فرودگاه خمینی جاخوش کرده؛ جایی در کنار کارتن اشیایی که علامت هشدار حمل با احتیاط روی آنها به چشم می خورد، قفسی که پذیرای ببر سفید است مساحتش از ۳ متر فراتر نمی‌رود به همین دلیل ببر حتی نمی‌تواند در آن بچرخد و بیشتر ساعات روز بی‌حوصله به میله‌هایی که رو به رویش کشیده شده، نگاه می‌کند. برای رفع تشنگی این گربه‌سان بزرگ ظرف آب جلویش گذاشته و هراز گاهی از روی دلسوزی کارمندان گمرک مقداری گوشت برایش می‌گذارند، گوشت‌هایی که بقایایشان به میله‌های قفس چسبیده و فضای قفس را کثیف تر کرده، امروز پنجمین روزی است که ببر سفید در قفسی نامناسب زندانی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر